joi, 17 aprilie 2014

Impresii despre pastilele Ultraskin si Black Diamond

Mereu am fost sceptic referitor la pastilele scumpe, sa merite oare o bucata de piele presata  20- 30$, sa fie oare atat de mare diferenta intre pastilele de 50 centi si cele mult mai scumpe? Sau nu sunt decat strategii de marketing menite sa-ti faca portofelul mai usor? In ultimul an am jucat cu pastile Triangle si am fost oarecum multumit de ele, astfel, incercand sa aflu raspunsul la intrebarile de mai sus, am comandat de pe Seyberts mai multe pastile printre care si 2 mai "scumpe":
- Ultraskin Layered Pool Cue Tip M-Medium - 6.95$,
- Black Diamond Buffalo Leather Cue Tip  - 4.00$.
Pastila Ultraskin am montat-o pe shaftul standard de la Joss, cu diametrul de 13 mm, iar  Black Diamond pe shaftul Z2 de la Predator cu varful de 11.75 mm, adezivul folosit Loctite Power Flex Gel. Ultraskin nu are facuta forma, motiv pentru care dupa lipire trebuie ajustata destul de mult, Black Diamond in schimb are deja facuta curbura si nu trebuie decat corectata pe lateral. Am observat in timp ce dadeam cu smirghel pastilele ca Ultraskin este mai tare si necesita mai multa pilire, pe cand Black Diamond se lasa lejer modelata.

Ultraskin

In primele 5-10 minute pastila a jucat binisor si creta se tinea acceptabil, dupa care insa, la fiecare lovitura a inceput sa se auda un tacanit, un sunet oarecum asemanator cu sunetul produs de pastilele phenolice tari, acest sunet specific s-a mentinut si in timp ce dadeam cu creta. La joc pastila se simtea ca una medie, dar sunetul de "sticla" devenea deranjant, ba chiar enervant. Dupa aproape 2 ore de joc am schimbat shaftul, fiind ferm convins sa schimb pastila cat de curand. Cautand pe net informatii despre acest comportament al pastilei, am gasit pe un forum rusesc o potentiala solutie - sa tai 1-2 mm din pastila, lucru pe care l-am si facut. Dupa ce am dat jos cei 2 mm si am inceput sa pilesc pastila am observat ca aceasta reactioneaza altfel, se da cu smirghel mult mai usor si mai repede, dupa ce am obtinut forma finala, am aplicat creta  si am constatat ca sunetul deranjat a disparut. Cand am ajuns la masa de joc, constatarea s-a confirmat, pastila juca fara a mai face acel tacanit, creta sta mult mai bine si comportamentul shaftului a devenit unul previizibil si placut. Efectele pe bila alba pot fi imprimate cu mai multa fermitate, comparativ pastila Triangle hard. Per ansamblu Ultraskin joaca bine, dar am ramas dezamagit de faptul ca pana a taia cei 1-2 mm, pastila este impracticabila.

Black Diamond

De la primele lovituri pastila si-a facut treaba, fara a necesita vreo interventie. Desi vanzatorul nu a specificat ce fel de pastila este, aceasta se comporta ca una medie (un pic mai moale decat Ultraskin) si tine foarte bine creta. Raportul pret calitate este unul corect.







In concluzie, Ultraskin desi se bucura de popularitate pe AZB si este activ promovata de jucatorii din USA, pare sa nu fie foarte stabila, trebuie prelucrata dupa instalare si conform unor utilizatori, in timp isi va schimba comportamentul, pe de alta parte Black Diamond, fara a beneficia de multa publicitate isi face decent treaba si costa mai putin. As recomanda Black Diamond cu incredere, iar Ultraskin doar cu rezervarile de mai sus.


Un comentariu:

  1. Site că astăzi supărat la maximum de ultima înfrângere la finu ( unde am reușit să pierd de la 4-0 cu 4-5 ) mi-am adus aminte că aveam eu de la tine 2 pastile Black Diamond... am instalat una pe shaftul tacului BiXur, unul fără pretenții, pe care aveam un ON Cyborg SSupra... deocamdată pot confirma unele din afirmațiile autorului postului în sensul că se prelucrează foarte ușor cu cutter-ul și pare a ține bine creta ( nu am jucat încă cu ea dar atunci când îi dau forma pastilei văd imediat dacă pielea este prea tasată sau nu )... mie unul acest Black Diamond îmi dă senzația unei pastile aerisite între straturi ( asta este de bine în concepția mea ) și ceea ce mi se pare un punct bonus la ea ar fi faptul că pielea de bivol folosită este mai grunjoasă, practic porii sunt mai mari ceea ce teoretic ar trebui să țină mult mai bine creta. Mai pot adăuga că arată bestial prelucrată, adică montată pe shaft, nu știu de unde vine black pentru că este un grey curat! Încă nu am atins cu ea bila albă deci cum se simte nu pot spune dar ceea ce mă miră un pic este duritatea pe care unele site-uri i-o acordă, respectiv 77.4, asta în condițiile în care Super Pro este cotată cu 74. Am montat un Super Pro pe tacul ce îl folosesc la spart ( sparge bine ca fapt divers ) și credeți-mă că a tăia cu cutter-ul un Super Pro este un lucru foarte dificil... este o pastilă foarte tare din punctul meu de vedere, mie unul mai avea un pic și îmi ciobea lama cutter-ului! Acum este posibil să fi nimerit eu un SP fabricat prin 1990... am să văd cum se simte la joc și revin cu impresii mai amănunțite.

    RăspundețiȘtergere