marți, 18 august 2015

Povestea Dynamic Best of the East Romanian Open 2015. Partea 2

 
Citeste Partea 1

Duminica, 16.08.2015, la ora 10.00 clubul era deja plin, cei 16 ramasi in cursa de la DBE se antrenau de zor, ceilalti jucatori, urmau sa faca alegerea la care concurs vor sa participe. Dat fiind specificul premiilor acordate (vouchere de participare la alte editii Best of the East pentru castigatorii Premier League si sejururi pe Valea Prahovei si Bucuresti pentru premiantii Amator League ), jucatorii straini s-au inscris la Premier League (cca 20 de jucatori), iar Amator League a fost aproape exclusiv compusa de participanti romani (18 participanti). Pot spune ca diferenta intre cele doua ligi a fost mai degraba una conventionala, nivelul jucatorilor in ambele cazuri fiind aproximativ acelasi. Eu am optat sa joc la amatori. In ambele concursuri s-a jucat piramida simpla, Bila 10, primul la 5, spargere alternativa. 

Primul meci l-am sustinut in compania lui Catalin Toropoc, cu fratele caruia am jucat la o etapa a campionatului national acum cativa ani, meci in care am invins. Am debutat cu ceva emotii, ratand la bila 9, el a introdus nouarul, dar a ramas un pic incomod la bila 10 si nu a reusit sa o bage, am facut eu 1-0, apoi au urmat cateva jocuri oferite cadou unul altuia, cu ratari la ultimele bile. La scorul de 4-3, el sparge, baga bila 1, dar scapa alba in buzunar, pe masa ramanand o combinatie relativ usoara 2-10, o atac si castig cu 5-3. Am dus biletul de joc la masa organizatorilor si colegul de forum, Iulian Dragne aka madfox, transformat in director de concurs la ATD 10 Ball Cup si mai tarziu in comentator al semifinalei si finalei la Best of the East, mi-a inmanat altul la schimb, aveam ca adversar pe Cristi Oprea, un jucator bun cu care am mai jucat si de fiecare data am luat bataie. Am castigat dreptul de a sparge primul si dupa cateva vizite la masa am reusit sa iau primul joc. In frame-ul urmator Cristi nu a reusit sa bage bila 10 si aveam 2-0. La scorul de 3-1, el si-a luat timeout si a revenit cu 3 jocuri la rand, profitand si de o ratare a mea la bila 9. La 4-3 in favoarea lui, avand si spargerea, a urmat momentul crucial al partidei, el loveste, face chic si bila alba nu atinge nicio bila. Dau cu alba in bila unu si ascund bila alba in spatele triunghiului, stiind ca nu are cum sa atinga bila 1, el sparge bilele. Am ball in hand, iar el este la 2 faulturi, reusesc sa duc bila unu la manta si sa lipesc bila alba de bila 6, dat fiind aglomeratia bilelor si lipsa oricaror traiectorii naturale, iesirea din safe este grea, Cristi reuseste sa atinga cu alba bila 1, dar nu mai face contact cu manta, are 3 faulturi si avem joc decisiv. Simteam cum emotiile ma coplesesc, asa ca mi-am luat timeout, m-am linistit si am reusit o spargere buna, am bagat cateva bile, apoi a venit el la masa si cu 4 bile pe masa face fault, am bila alba in mana si o situatie interesanta, bilele 7-10 sunt in apropierea buzunarului de colt, dar nu intra niciuna, anunt bila 10 si lovesc, 10 se opreste pe marginea buzunarului de colt, iar bila 7 intra in buzunarul alaturat, lasand o lovitura lunga la bila 8. Cristi a ales sa atace lovitura in loc sa ma puna pe mine sa dau, dar greseste si baga alba in buzunar, cu bila 8 la mijlocul mesei si cu 10 pe buzunar, joc o combinatie simpla si inving cu 5-4. un rezultat nesperat si calificarea in sferturile competitiei. 

Meciul pentru accederea in semifinale l-am jucat cu Catalin Ionescu, castigatorul de anul trecut al ATD 10 ball Cup Amator League, a inceput hotarat, desi la scorul de 3-0 m-a bagat in meci dupa o ratare la bila 10. Am avut sansa sa ma apropii la un joc distanta, dar ratez bila 9 in jocul urmator, 4-1 si de aici meciul a cam fost jucat eu am simtit ca nu mai pot reveni, iar el nu mi-a mai lasat sanse, fiind clar un jucator mai bun. Scor final 5-1 si clasarea pe locul 5, un alt rezultat de vis pentru mine. Reprezentantii Republicii Moldova, au participat la Premier League, Nichita Plesuv a pierdut in primul meci, Ermilin Konstantin s-a oprit in optimi, iar Evghenii Iliasenko a ajuns in sferturi. 

La Best of the East, din cei 8 jucatorii romani care au ajuns in primii 16, doar unul singur a mai fost prezent in semifinale, Raul Maican, care pana acolo a jucat doar cu romani (7-3 cu Bogdan Malaele in optimi si 7-4 in sferturi cu Aurelian Ungureanu). Ovidiu Cirstea in optimi a reusit sa il invinga in joc decisiv pe polonezul Skoneczny (dupa ce acesta din urma a fost la conducere tot meciul), dar a cedat in sferturi in fata lui Piekarski (5-7). Babken Melkonyan a trecut de bulgarul Geogiev cu 7-5, dar a fost invins de slovacul Jacub Koniar (4-7). In semifinale, bulgarul Radostin Dimov a iesit invingator in meci decisiv cu Koniar, iar Raul Maican a pierdut in fata tanarului polonez Piekarski, 2-7. Finala, urma sa fie repetarea meciului de o zi inainte, R. Dimov vs K, Piekarski, numai ca, daca sambata bulgarul a reusit sa se impuna cu 7-2, astazi victoria cu acelasi scor a revenit polonezului. Cu un joc frumos, hotarat si lovituri pline de incredere Konrad Piekarski si-a dominat clar adversarul si a triumfat la Bucuresti. 

Finala ATD Premier League i-a avut ca protagonisti pe prietenul Alexandru Cotescu, aflat intr-o forma ascendenta in ultima perioada si juniorul bulgar Martin Todorov. La scorul de 4-3 pentru bulgar, acesta joaca o lovitura de siguranta, si lasa bila 3 in apropierea buzunarului de mijloc, Alexandru atinge bila 3, dar baga alba in buzunar, bulgarul inchide masa cu lovituri precise si celebreaza victoria cu 5-3. 
Cealalta finala, ATD Amator League s-a jucat intre Dan Cristea si Catalin Iliescu, Dan a inceput puternic avand 4-1 si parea ca victoria este o formalitate, dar, dat fiind apropierea de masa TV si faptul ca intre timp se terminase meciul final de la Best, jocul sau a mai scazut. Astfel, Catalin a reusit sa revina usor usor si in jocul decisiv sa aiba lovitura la bila 10, pe care insa a ratat-o si a cedat jocul, fiind la doar o bila distanta de repetarea performantei de anul trecut. De mentionat evolutia buna in acest turneu a Madalinei Ciocan care a fost invinsa in semifinala de viitorul castigator.

Festivitatea de premiere a fost una claduroasa in care zambetele si aplauzele au fost impartasite generos de catre laureati si audienta.

Premiantii

Dynamic Best of the East Romanian Open 2015: Locul I - Konrad Piekarski (Polonia), Locul II - Radostin Dimov (Bulgaria), Locul III - Raul Maican (Romania), Jakub Koniar (Slovacia)
Cea mai buna evolutie feminina, pentru al treilea an la rand, Mihaela Ghiorghiu (Romania), dupa ce a invins in meciul de baraj pe campioana Bulgariei cu 5-4.
Cel mai bun junior - Ben Dvash (Bulgaria)

ATD 10 Ball Cup Premier League 2015: Locul I - Martin Todorov (Bulgaria), Locul II - Cotescu Alexandru (Romania)
ATD 10 Ball Cup Amator League 2015: Locul I - Dan Cristea (Romania), Locul II - Catalin Iliescu (Romania)

Cei mai buni jucatori la concursul pe echipe: Romania - Ruslan Popescu, Polonia - Mieszko Fortuński, Bulgaria seniori - Radostin Dimov, Bulgaria juniori - Ben Dvash, Republica Moldova - Evghenii Iliasenko, Slovacia - Jacub Koniar.
De asemenea au fost premiati arbitrii Balas Alexandru si Dragne Iulian, Au primit diplome si premii organizatorii evenimentului familia Tabacaru, reprezentand ATD Dynamic Billiard, dl. Leonard Dobre, reprezentantul clubului gazda Tac Biliard si dl Marcin Krzemiński - Directorul de concurs.

Asa s-a incheiat etapa din Bucuresti al Dynamic Best of the East 2015, fiind o editie speciala, de celebrare a 10 ani de la primul concurs Best of the East organizat in Romania de catre ATD Dynamic Biliard.

Dupa festivitatea de premiere am reusit sa stau putin de vorba cu ocupantul locului 2, Radostin Dimov. Acesta s-a declarat foarte impresionat de organizarea intregului eveniment, i-a placut clubul Tac Biliard, i-a placut in Romania si va reveni cu siguranta in viitor, urmand sa fie prezent chiar la concursul Black Sea Cup 9 Ball de la sfarsitul lunii august din Constanta. Referitor la evolutia finalei a spus ca a intrat in meci increzator in fortele proprii intrucat cu o zi inainte l-a invins pe adversarul sau, la scorul de 2-1 pentru Piekarski era convins ca poate invinge, dar jocul bun al oponentului nu prea i-a oferit sanse, la scorul de 6-1 cand a reusit sa ia al doilea joc, simtea ca nu mai poate reveni. L-am intrebat daca stie despre concursul de la Brasov si despre desantul jucatorilor de top care urmeaza sa invadeze orasul de la poalele Tampei, mi-a raspuns ca nu stia ca se va tine asa un concurs si ca ar vrea numaidecat sa participe, l-am pus in legatura cu Andrei Rusu si s-a inscris pe lista de asteptare.

La final, as vrea sa multumesc inca o data ATD Dynamic Biliard si personal dnei Maria si dlui. Adrian Tabacaru pentru sustinere si pentru posibilitatea de a fi parte a acestui minunat eveniment. As vrea sa aduc sincere multumiri clubului Tac Biliard pentru asigurarea spatiului de concurs si posibilitatea de antrenament nelimitat, precum si personalului din club care si-au facut treaba de nota 10 si au fost niste gazde foarte primitoare. 

Ne vedem la anul. 

Schema de joc. Ultimii 16










A doua zi de concurs. Meciurile si festivitatea de premiere

Finala etapei din Romania a Dynamic Best of the East 2015 

















Castigatorul Dynamic Best of the East Romanian Open 2015 - Konrad Piekarski














Finala ATD 10 Ball Cup Amator League











Premiile ii asteapta pe castigatori












Festivitatea de premiere






















Echipa Bulgariei









2 comentarii:

  1. foarte probabil la nationale ai jucat cu florin toropoc, fratele lui catalin, pentru ca el e prezent in ultimii ani in campionatul national. catalin a revenit in biliard de vreo 2 ani si nu a participat la nationale in ultimii ani :) intre noi fie vorba, catalin joaca mai bine decat florin :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, cred ca ai dreptate, numele de familie mi-l amintesc bine, de prenume insa nu mai sunt sigur, plus ca adversarul din Campionat era si ma intalt, deci e posibil sa fi facut confuzie.

    RăspundețiȘtergere