duminică, 20 septembrie 2015

Interviu cu Ruslan Chinahov


Imediat dupa festivitatea de deschidere a Predator Dynamite Open 10 Ball 2015, am mers sa-l salut si sa iau un interviu lui Ruslan Chinahov. Ruslan a fost placut surprins sa intalneasca la Brasov vorbitori de limba rusa si a acceptat cu entuziasm sa raspunda la intrebarile mele.

Pana la interviul propriu zis, o scurta prezentare a jucatorului rus

Prenume, nume: Ruslan Chinahov
Nickname: “The Kid”
Nascut: 25 ianuarie 1992 (23 ani), orasul Arhangelsk, Federatia Rusa
Locuieste: Moscova, Federatia Rusa
Jucator de mana dreapta 
Campion Mondial Bila 9 la Juniori in 2009
Cele mai mari serii:
Bila 8: 7 jocuri consecutive
Bila 9: 7 jocuri consecutive
Straight pool: 203 bile
Snooker: 117 puncte

Time 4 Billiard (T4B): Buna seara, Ruslan si bine ai venit in Romania. Esti prima data la noi? Ce impresii ai despre tara, despre clubul Arta?
- Buna seara, sunt prima data in Romania. Am ajuns acum cateva ore, asa ca nu am avut timp sa vad foarte multe, doar ce am putut vedea din taxi. Clubul Arta este minunat, a fost o ceremonie de deschidere a concursului foarte frumoasa.

T4B: Care dintre victoriile tale o consideri cea mai importanta?
– Au fost mai multe: titlu de campion absolut al Europei, castigarea la varsta de 10 ani a campionatului Rusiei la pyramida, un record inca nebatut, 3 titluri de campion al Rusiei la seniori, victoria de la Cupa Kremlinului de anul trecut. De fapt, la o anumita etapa a vietii, fiecare victorie a fost deosebita si a avut importanta sa.

T4B: In unul din interviurile tale de acum cativa ani (2009) ai declarat ca disciplina ta preferata este straight pool, ti-ai schimbat preferinta, tinand cont ca anul acesta ai castigat turneul de straight pool din cadrul Derby City Classic?
– Da, straight-ul imi place este un joc foarte interesant, el arata cat timp poti fi puternic, trebuie mereu sa bagi bile, deci trebuie mereu sa fii concentrat. Mai nou, imi place si Bila 10, este disciplina care se joaca tot mai des la concursuri, este un joc pe anuntate si asta mi se pare cel mai corect.

T4B: Esti un jucator polivalent, te descurci foarte bine in toate tipurile populare de biliard. Ce disciplina de billiard nu ai incercat-o inca?
– Am jucat de toate, recent am incercat jocul de carambol, este interesant, dar este totusi o disciplina specifica cu multe nuante.

T4B: Am vazut o inregistrare pe Internet, un joc pe bani, in care ai jucat piramida cu campionul mondial Serghei Krijanovskii, ti-a dat avantaj, cum de ai acceptat sa joci cu el in disciplina lui favorita.
– In pyramida nu imi este frica sa joc cu nimeni, chiar daca in ultimul timp nu ma antrenez. Am jucat pyramida cu multi din campionii la aceasta disciplina si am facut-o reusit, in schimb niciunul dintre ei nu ma va provoca vreodata la un meci de snooker sau pool.

T4B: Referitor la Derby City Classic, vei participa anul viitor? Te antrenezi in mod special pentru acele discipline care sunt inca slab dezvoltate in Europa, ma refer aici la One Pocket si Bank Pool?
– Voi pleca la DCC, dar inainte de asta voi ajunge in Filipine pentru a juca si acolo. Este greu sa antrenezi aceste discipline de unul singur, au specificul lor.

T4B: Al doilea an consecutive la DCC a participat o delegatie destul de numeroasa de jucatori rusi, cu rezultate notabile. Ce parere ai despre acest turneu, ce iti place, ce nu?
– Derby City Classic este o lume deosebita, jocul pe bani a devenit acolo un fel de business pentru oamenii cu bani, se ruleaza sume fabuloase, 10 mii, 20 mii de $ pe un singur meci, e o atmosfera aparte. Nu imi place faptul ca toti jucatorii buni au sponsori si nu joaca pe banii proprii, asa cum facem noi, din acest considerent, in mare masura, jucatorilor nu le pasa daca castiga sau pierd, nu au o presiune foarte mare asupra lor. Oricum, chiar daca miza jocului este una mare, jucatorul se alege doar cu o suma modica, totul ia sponsorul. Imi place la DCC ca, daca ai bani, poti aranja practic orice joc, poti acorda sau primi orice fel de avantaj, orice e posibil.

T4B: Peste cateva zile incepe Campionatul Mondial Bila 9 in Qatar. Anul trecut ai participat la calificari, dar nu ai reusit sa intri in turneu, anul acesta cum vei juca?
– Anul acesta joc direct in piramida principala, meciurile incep pe 12 septembrie.
n.r. Ruslan Chinahov, a ocupat locul 17-32 la Campionatul Mondial Bila 9 2015

T4B: Ai o experienta mare de participare in diferite concursuri, calataoresti in toata lumea, poti spune ce turneu/campionat iti place cel mai mult?
– Toate imi plac, as putea spune ca urasc Eurotour-ul si Campionatele Europene, deoarece acolo se folosesc mese Dynamic, care nu imi plac si pe care nu ma simt bine.

T4B: Referitor la calatorii, cum faci fata numeroaselor deplasari, pregatirii actelor necesare, vizelor, te ajuta cineva? La World Pool Master 2015 cativa din jucatorii anuntati nu au putut ajunge din cauza problemelor cu vizele, filipinezii au probleme cu vizele pentru SUA. Tu ai patit vreodata asa ceva?
– Nu, nu am patit asa ceva, nu as spune ca este greu, calatoresc de atatia ani, incat m-am obisnuit, evident ca de acte se ocupa oameni speciali, ne ajuta si federatia, dar tinand cont ca toate institutiile abilitate sunt concentrate in Moscova, nu avem probleme cu intocmirea documentelor necesare. Cred ca filipinezii fac ceva gresit, daca nu reusesc sa obtina vizele pentru SUA.

T4B: Impreuna cu Konstantin Stepanov vei participa la World Cup of Pool, care incepe pe 22 septembrie, va pregatiti impreuna, va antrenati, ati avut timp sa discutati abordarea acestui concurs? Cum crezi anul acesta echipa voastra este mai bine inchegata?
– Ne antrenam separat, dar ambii vom ajunge la acest concurs in forma maxima. Avem primul meci cu Filipine, un adversar foarte greu, dar cu siguranta anul acesta echipa noastra va fi mai buna decat anterior.

T4B: Daca ai putea alege, cu cine ai dori sa joci impreuna la un concurs important pe echipe? Cum crezi, membrii echipei trebuie sa aiba acelasi stil de joc, “sa se repete” sau, din contra, stiluri diferite pentru a se completa unul pe altul?
– Pentru un concurs pe echipe conteaza foarte mult intelegerea partenerului, deci ar trebui sa aleg pe cineva din Rusia, iar la moment nu exista un alt jucator de nivelul lui Stepanov, daca in echipa un jucator este mai puternic, iar altul mai slab, cel mai puternic va trebui sa conduca si, ca urmare, va pune mai multa presiune pe sine. Cred ca jucatorii trebuie sa fie de aceeasi valoare si cu acelasi stil de joc, daca partenerii sunt diferiti, trebuie depusa o munca enorma ca echipa sa poata reusi.

T4B: Hai sa vorbim un pic despre ce tac de joc, de spart folosesti?
– Joc cu un butt de la Jacoby, shaftul este tot de la ei, Jacoby Hybrid Edge, lung de 31’’, varf de 11.75 mm, pastila Kamui. Pana acum un an cand am schimbat tacul, am jucat cu un Bear. Tacul de spart este Predator BK3. Eu am adus tacurile Jacoby in Rusia, iar la moment majoritatea jucatorilor buni de acolo folosesc acest brand, Konstantin Stepanov joaca tot cu Jacoby.

T4B: Care este marca ta preferata de masini, ce masina ai tu?
– Eu nu am nici macar permis de conducere, respectiv nici masina (zambeste), dar imi plac masinile americane din anii ‘60-‘70, asa-numitele muscle cars, Ford Mustang, Dodge Challenger si altele.

T4B: Porti ceas de mana? Care este marca preferata? 
– Port (zambeste si intinde mana, aratand ceasul de la incheietura stanga), Patek Philippe. Nu imi plac bijuteriile la un barbat, consider ca accesoriile prin care un barbat se poate evidentia sunt ceasul, cureaua, pantofii, primesc o satisfactie deosebita atunci cand imi cumpar ceva dintre acestea.

T4B: In opinia ta, care sunt calitatile de care un jucator are nevoie pentru a obtine rezultate bune la nivel mondial?
– Dupa mine, jucatorii se impart in doua mari categorii: cei care muncesc foarte mult si cei care au mult talent. Foarte rar vei vedea ca un jucator talentat de la natura se munceasca enorm si invers. Cred ca pentru a obtine rezultate mari, un jucator ar trebui sa poata lua ceva din cealalta categorie, adica cel talentat sa depuna eforturi serioase, iar cel muncitor sa aiba un pic de noroc.

T4B: Care sunt punctele slabe in jocul tau?
– Atunci cand presiunea creste, din jocul meu dispare lejeritatea, nu mai pot arata jocul meu normal, trebuie sa trec la planul B.

T4B: Cineva din marii jucatori spunea ca in concursuri castiga cel care poate arata cel mai bun joc slab al sau.
– Da, cred ca are dreptate.

T4B: Exista vreun adversar cu care iti este greu sa joci, incomod?
– Da, Nick VanDen Berg si ... Karl Boyes.

T4B: Ce sfat le-ai da jucatorilor incepatori?
– Sa gaseasca, chiar de la inceput, timp si bani pentru un antrenor. Dupa o jumatate de an cu antrenor iti vei da seama daca merita sa continui si daca esti capabil pentru sportul de performanta.

T4B: Apropo, care a fost primul tau antrenor?
– Nu este o persoana foarte cunoscuta, se numeste Timur Nurmatov. M-a antrenat pyramida in primul an, cand abia am inceput sa joc, din pacate nu ne-am vazut de foarte mult timp.

T4B: Ruslan, multumesc mult pentru timpul acordat si succes in continuare.
– Multumesc si eu.
n.r. Ruslan Chinahov a ocupat locul 2 la Predator Dynamite Open 10 Ball 2015, fiind invins in finala, in joc decisiv, de Mika Immonen.













 





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu